Skoluppgift - Foto



Vi skulle fota 6 stycken bilder i en miljö som vi skulle skriva lite om varför och hur osv vi tog just den miljön o bilderna som vi tog, så här är min fotouppgift (ville inte lägga upp bilderna på fejjan) :


Översiktsbilden: valde att ta den på så vis för att man ser själva
omgivningen bättre och sen så ser man typen av människor, alltså
ingen som är närvarande för tillfället eftersom det är vid vattnet.



Den första detaljbilden: Jag valde att ta just den här bilden för den
visar vatten på närmare håll (som är själva huvudmiljön i bildtemat)
och man eller jag får iallafall en känsla av frid och fröjd.



Den andra detajlbilden: Blommorna har fått skärpan på sig medans
vattnet och räcket i bakgrunden har en mer oskarp syn. Bilden får
mig att känna värme. Är lite röd ton i bilden som frammhäver en
del värme och glädje.



Bild 4: Det är ingen märkvärdig bild direkt, men den får ändå mig att
få en känsla av att alla tankar "rinner" bort och sluta tänka. Bilden
kanse inte säger så mycket till dig, men till mig säger den ganska
mycket. Som tex att flera känslor bubblar upp, när jag kollade ner i
vattnet så var det de som jag fokuserade på, va en anledning till att
jag tog den bilden.



Bild 5: Är både en översiktsbild & detaljbild, för man ser i prinsip det
mästa men ändå skarpare. Bilden frammhäver en känsla av lycka
och fröjd.



Den sista bilden, bild 6: Är också en slags översiksbild, men den har
mer kyla i sig än i de andra bilderna enligt min uppfattning. Den ger
inte mig någon speciell känsla, utan mer allmänt och det finns inga
människor på plats just nu för det är dagstid och alla jobbar eller
är i skolan och vädret var inte riktigt på topp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0