Jobb?!

Jag har tänkt på en sak
Ingen vill ju typ ha jobbet som en busschaffis eller städerska
Men när jag satt på bussen påväge hem från nyköping
Att om det hade varit så att ingen exakt ingen hade haft skit jobben

Då hade världen blivit mysko
För tänk om alla städerskor/ar skulle sluta
Fan antingen skulle de bli skit smutsigt överallt och se kaos ut
Eller så hade de blivit ännu skitigare än skitigast

Eller om busschaffisar skulle byta jobb
Ingenstans att åka om man inte skulle ha bil eller moppe
Ingenstans att ta vägen

Tänk va dyrt med taxi eller jobbigt att behöva gå 5 min varje dag!

Det var bara en tanke som slog mig på bussen
Vad vet jag
Kanske någon som har sin dröm att få städa en skola
Men inte jag ialf

Puss<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0